EN

Шахрай Гудбай

В Україні, як і в світі, понад половина карткових шахрайств належать до соціальної інженерії: люди самі переказують гроші шахраям або розкривають їм дані своїх карток. Виклик для центральних банків усіх країн у період карантину та масового переходу в онлайн – убезпечити людей від подібних випадків.


АТ "ОТП БАНК" підтримує інформаційну кампанію Національного банку України щодо протидії шахрайству – #ШахрайГудбай і буде допомагати в поширенні інформації, щоб спільними зусиллями розповісти про основні правила платіжної безпеки якомога більшій аудиторії.




Основні поради з фінансової безпеки


Встанови складний PIN-код на свою SIM-карту

Захистіть свій фінансовий номер – встановіть складний PIN-код на свою SIM-карту

За будь-яких умов нікому не повідомляйте SMS-коди мобільного оператора стосовно банківського рахунку. Номер, прив’язаний до нього, є приватною інформацією, яка не рекомендована до розповсюдження. Рахунки в банку прив’язані до номера вашого мобільного телефону (фінансового номера). Отримавши доступ до SIM-карти, шахраї можуть отримати доступ і до рахунків.

Як захистити свій номер?


  • Змініть свій PIN-код на SIM-картці із звичних 0000 та 1111 на складний 8-значний номер.
  • Перейдіть на контракт із мобільним оператором. Це зробить неможливим викрадення SIM-картки без вас та вашого паспорта.
  • Прив’яжіть усі рахунки в банку до окремого номера. Спілкуйтеся з цього номера тільки з банками, не «світіть» цей номер.
  • Ніколи не публікуйте та не розповсюджуйте повідомлення і прохання про допомогу, в яких зазначено номер картки та телефон. Цими даними можуть скористатися карткові шахраї.
  • Якщо ваш номер припинив відповідати – негайно повідомте про це свій банк та блокуйте свої картки. Після цього зверніться до мобільного оператора про блокування номера та перевипуск SIM-картки.
  • Якщо мобільний оператор підтвердив спробу викрасти вашу SIMкартку або банк бачив спроби зняти гроші із ваших рахунків – передайте цю інформацію Кіберполіції.

У разі виникнення проблем зателефонуйте на гарячу лінію банку, яка буде зазначена на звороті платіжної картки




Стережіться карткових шахраїв і не піддавайтеся соціальній інженерії

Понад 481 млн гривень у 2022 році вкрали карткові шахраї в українців. Це на 46% більше, ніж у 2021 році.

Більше половини від цієї суми шахраї вкрали, використовуючи соціальну інженерію, коли люди під психологічним тиском або шляхом обману самі переказують гроші шахраям або розкривають їм дані своїх карток.

Не розголошуйте свої дані шахраям, завжди тримайте в секреті:

  • тризначний номер на звороті картки;
  • пароль до інтернет-банкінгу;
  • коди банків та мобільних операторів;
  • пін-код до картки.

Можна лише повідомляти 16-значний номер картки.

Банк по телефону може запитати перші 6 та останні 4 цифри платіжної картки.

Для отримання платежу на картку достатньо повідомити лише 16-значний номер картки.

Контролюйте рух коштів на рахунку:

  • підключіть смс-інформування стосовно операцій з платіжною карткою;
  • установіть індивідуальні ліміти на операції з вашою платіжною карткою.

Використовуйте віртуальну картку для розрахунків в Інтернеті. Перераховуйте необхідну суму з основної картки на віртуальну перед здійсненням покупки. Віртуальну картку також можливо додати й до гаманців Apple Pay, Google Pay.

Якщо ви стали жертвою шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/ або повідомте про ваш випадок за номером телефону: 0 800 505 170.

Більше інформації про правила платіжної безпеки – на сайті #ШахрайГудбай: https://promo.bank.gov.ua/stopfraud/.

Стережіться карткових шахраїв і не піддавайтеся соціальній інженерії




Купуйте та сплачуйте онлайн на перевірених сайтах

Купуйте та сплачуйте онлайн тільки на перевірених, безпечних сайтах

Щоб не потрапити у пастку шахраїв, ретельно перевіряйте сайти, на яких плануєте здійснювати розрахунки карткою, бо шахраї через підробні сайти можуть викрасти всю інформацію по вашій картці та обнулити її.

Перед тим як оплачувати покупки онлайн, зверніть увагу на деталі:

  • сайти, які приймають онлайн-платежі, мають бути захищеними, для цього в стрічці адреси вони мають містити https:// та значок «Замочок»;
  • на сайті мають бути значки захисту онлайн-покупок від платіжних систем – Verified by Visa та Mastercard Secure code;
  • додатково перевірте відгуки на сайт через пошукові системи;
  • перевірити сам сайт можливо за допомогою спеціального сервісу Кіберполіції: cyberpolice.gov.ua/stopfraud або сервісу Асоціації "ЄМА" – www.ema.com.ua/blacklist;

Якщо ви зрозуміли, що:

  • випадково розкрили дані платіжної картки на підозрілому сайті — негайно дзвоніть на гарячу лінію банку за телефоном, зазначеним на звороті картки;
  • потрапили до рук шахраїв через фішинговий сайт – повідомте про це Кіберполіцію. Заяву в Кіберполіцію можна лишити за посиланням: ticket.cyberpolice.gov.ua або зателефонувавши за номером: 0 800 505 170.

Будьте обережними та уважними!




Не встановлюйте на телефон або ноутбук програму для віддаленого доступу інших осіб

Телефонне платіжне шахрайство є одним з найпоширеніших видів шахрайства, яке може стати причиною втрати грошей та конфіденційних даних.

Шахраї можуть телефонувати від імені працівників банків, мобільних операторів державних установ, щоб ошукати громадян.

Телефонне шахрайство може приймати різні форми: від простих спроб виманити платіжні дані до складніших методів отримання конфіденційної інформації.

Приклад такого шахрайства: шахрай телефонує і представляється працівником служби безпеки банку, просить установити програму віддаленого доступу для посилення заходів безпеки. Якщо громадянин виконує вказівки, шахрай отримує віддалено доступ до його онлайн-банкінгу та від імені громадянина перераховує кошти на інший рахунок.

Сценаріїв телефонного шахрайства є безліч, тому, щоб не потрапити до пастки шахраїв завжди припиняйте розмову, якщо запитують тризначний номер на звороті картки (CVV/CVC код), паролі до інтернет-банкінгу, коди банків та мобільних операторів, пін-код до картки. Також можуть бути ситуації, коли шахраї переконують установити на телефон або ноутбук програму для віддаленого доступу (TeamViewer, AnyDesk, RMS, RDP, Radmin, Ammyy Admin, AeroAdmin), переконують зняти ліміти з картки або здійснити переказ коштів на свою користь.

Якщо телефонує працівник банку, скажіть, що ви перетелефонуєте самостійно на офіційний номер банку, зазначений на платіжній картці.

Якщо ви випадково повідомили шахраю реквізити картки, банківський код із смс, негайно заблокуйте картку чи змініть пароль до інтернет-банкінгу.

Якщо ви випадково повідомили шахраю пароль до інтернет-банкінгу, негайно заблокуйте картки, рахунки та доступ до інтернет-банкінгу, зателефонувавши до банку за номером, який зазначено на звороті картки.

Якщо ви стали жертвою шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/. Більше інформації про правила платіжної безпеки – на сайті #ШахрайГудбай: https://promo.bank.gov.ua/stopfraud/.

Не встановлюйте на телефон або ноутбук програму для віддаленого доступу інших осіб




Налаштуйте двофакторну автентифікацію скрізь, де це можливо

Налаштуйте двофакторну автентифікацію скрізь, де це можливо

Шахраї зламують облікові записи в соціальних мережах та месенджерах (фейсбук, інстаграм, телеграм, вайбер). Для цього поширюють фішингові посилання, наприклад, під виглядом пропозицій взяти участь у голосуванні, конкурсі, пропозицій роботи в інтернеті тощо. Перейшовши за посиланнями, громадяни вводять логіни та паролі від своїх акаунтів у соціальних мережах/месенджерах, які автоматично стають відомі шахраям. Також, щоб виманити паролі до акаунту в інстаграмі, шахраї надсилають фейкове повідомлення від цієї соціальної мережі начебто про отримання блакитного бейджа (верифікацію акаунту).

Далі шахраї від імені власника акаунту розсилають підписникам однакові повідомлення такого змісту: "Привіт! Позич, будь ласка, гроші до завтра! Дуже треба!".

Суму шахраї зазначають різну, вказують номери своїх карток, привласнюючи в такий спосіб кошти осіб, які погоджуються їх позичити.


Як запобігти зламу акаунтів у соціальних мережах та месенджерах:

  • створювати складні та унікальні паролі для кожного акаунту;
  • налаштовувати двофакторну автенфікацію всюди, де це можливо. Багатофакторна автентифікація – це, коли для входу до акаунту, крім логіна та пароля, потрібно ввести код підтвердження, що приходить на смартфон, електронну скриньку або у відповідний додаток;
  • не переходити за сумнівними посиланнями;
  • тримати в секреті свої логіни та паролі;
  • не вводити свої логіни та паролі від акаунтів на незнайомих та підозрілих вебсайтах. Перш ніж ввести логін та пароль – перевірте адресу необхідного ресурсу, адже будь-які відмінності можуть свідчити про те, що ви опинилися на фішинговому сайті.

Що робити, якщо отримали повідомлення від друга з проханням позичити гроші:

  • запитати у друга те, що можете знати тільки він та ви. Таке запитання одразу викриє шахрая;
  • перетелефонувати другові за номером, який ви точно знаєте, а не на той, що зазначений в акаунті сторінки в соціальних мережах/месенджері. Бо, якщо шахрай зламав сторінку, то міг змінити номер телефону в профілі жертви.

Якщо ви стали жертвою шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/.

Більше інформації про правила платіжної безпеки на сайті #ШахрайГудбай: https://promo.bank.gov.ua/stopfraud/.




Заведіть окремий фінансовий номер

Захист фінансового номера телефону від платіжних шахраїв є дуже важливою та актуальною проблемою в наш час. Платіжні шахраї намагаються привласнити номер телефону, який прив’язаний до банківських рахунків з метою крадіжки грошей або особистих даних. Тому бажано мати окремий телефонний номер для взаємодії з фінансовою установою, зареєструвати його та "прив’язати" до своїх паспортних даних, уважно стежити за тим, де розміщується інформація про фінансовий номер.

Як шахраї можуть викрасти номер телефону?

Вам телефонують та представляються працівником мобільного оператора та рекомендують замінити сім-картку, пропонують перейти на покращений тариф. Для цього просять продиктувати код із смс-повідомлення від мобільного оператора. Пам’ятайте, працівники мобільних операторів ніколи не запитують коди з смс-повідомлень. Такий код дає можливість шахраю зареєструватися від вашого імені в онлайн-кабінеті на сайті мобільного оператора. Шахрай реєструється та здійснює віддалений перевипуск сім-картки. З цього моменту сім-картка у смартфоні власника номера не працює, а фінансовим номером телефону розпоряджається шахрай. Привласнивши номер телефону, шахрай може зробити багато шкоди його власнику: вкрасти гроші з банківських рахунків; оформити онлайн-кредити; від імені жертви просити грошей у друзів у соціальних мережах; отримати доступ до телефонної книги та смс, акаунтів у соціальних мережах, bank-ID, Google Account (ICloud), електронної пошти.


Щоб цього не допустити:

  • тримайте в секреті смс-коди від мобільних операторів, PUK-код та серійний номер сім-картки;
  • зареєструйте сім-картку на свій паспорт або перейдіть на контракт з мобільним оператором;
  • відключіть послугу віддаленої заміни сім-картки у свого мобільного оператора;
  • заведіть окремий телефонний номер для взаємодії з фінансовою установою.

Не прив’язуйте фінансовий номер телефону до соціальних мереж, месенджерів та не використовуйте для авторизації в інших системах. Не залишайте фінансовий номер як контактний номер в анкетних даних та не використовуйте для щоденного спілкування.

Якщо ви стали жертвою шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/. Більше інформації про правила платіжної безпеки – на сайті #ШахрайГудбай: https://promo.bank.gov.ua/stopfraud/.

Заведіть окремий фінансовий номер




Будьте особливо пильні під час онлайн-покупок

Будьте особливо пильні під час онлайн-покупок

Продаж неіснуючих товарів в інтернеті вже не перший рік є поширеним сценарієм шахрайства. Зловмисники поліпшують рівень свого «сервісу», щоб максимально бути схожими на справжніх продавців.


Шахраї створюють ілюзію роботи справжнього магазину:


  • швидко відповідають на повідомлення;
  • допомагають підібрати розмір;
  • консультують щодо характеристик товару;
  • обіцяють швидку доставку.

Також є випадки, коли шахраї після отримання передоплати за неіснуючий товар намагаються привласнити всі кошти з рахунку.

Приклад такої схеми: людина знаходить магазин одягу в інстаграмі, обирає необхідний товар, консультується та домовляється про доставку та оплату. Після того, як покупець оплачує товар, через певний час шахраї повідомляють, що виявляється, що товару необхідного розміру немає, але вони повернуть кошти. Щоб повернути кошти, потрібно авторизуватися на сайті інтернет-магазину та ввести всі реквізити своєї картки. У такий спосіб шахраї не лише беруть гроші за товар, який не надсилають, а і привласнюють гроші з картки.

Також шахраї полюбляють зволікати («тягнути час»), щоб покупець не одразу зрозумів, що він став жертвою шахрайства. Приклад такої ситуації: покупець оплатив товар в інстаграм-магазині, а товар не отримав. Шахрай пояснює затримку пересилання товару тим, що він потрапив у лікарню, тому відправка буде за кілька тижнів. Через деякий час повідомляє, що сторінку магазину зламали, звертайтеся на іншу «резервну» сторінку магазину. Шахраї «годують обіцянками» покупців, які вже зробили передплату, для того, щоб їхню сторінку не заблокували, водночас паралельно ошукують інших покупців.


Як уникнути такого шахрайства:

  • надавайте перевагу післяплаті;
  • остерігайтеся онлайн-магазинів, які заманюють купити якісні речі за мінімальними цінами;
  • не вводьте реквізитів платіжних карток на незнайомих та підозрілих вебсайтах.

Перевірте безкоштовно сайт онлайн-магазину на шахрайство на:

Якщо ви стали жертвою шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/.

Більше інформації про правила платіжної безпеки на сайті #ШахрайГудбай: https://promo.bank.gov.ua/stopfraud/.




Купуєте на торговельних онлайн-майданчиках? Не реагуйте на пропозиції перейти в сторонній месенджер!

Шахраї можуть видавати себе за покупців та продавців на торговельних онлайн-майданчиках.

Як шахраї обманюють покупців?

Для обговорення деталей продажу товару спрямовують листування у сторонні месенджери, потім надсилають посилання для оплати, яке насправді веде на шахрайський ресурс, що може бути схожим на справжній сайт торговельного майданчика, банку. Після того, як покупець вводить дані, вони стають автоматично відомі шахраям або здійснюється переказ коштів на картку шахрая.

Обговорюйте деталі угоди виключно в чаті торговельного майданчика або використовуючи його додаток!


Тримайте в секреті:

  • тризначний номер на звороті картки;
  • коди банків та мобільних операторів;
  • паролі до інтернет-банкінгу.

Користуйтеся віртуальною карткою для покупок онлайн!

Перераховуйте на неї тільки необхідну для покупки суму.

Перевірте продавця/покупця на сервісі кіберполіції "STOP FRAUD": http://cyberpolice.gov.ua/stopfraud/ або перевірте сайт, послугами якого збираєтеся скористатися, чи не внесений він до списку шахрайських сайтів через сервіс CheckMyLink: https://check.ema.com.ua/.

Купуєте на торговельних онлайн-майданчиках? Не реагуйте на пропозиції перейти в сторонній месенджер!




Шахрай може назватися працівником банку чи поліції, тому у разі дзвінка від такого «співробітника» перетелефонуйте на офіційний номер банку самостійно

Шахрай може назватися працівником банку чи поліції, тому у разі дзвінка від такого «співробітника» перетелефонуйте на офіційний номер банку самостійно

Шахраї телефонують, представляються працівниками служби безпеки банків та/або працівниками поліції та випитують секретну інформацію про платіжні картки.


У таких розмовах шахраї можуть:


  • запевняти, що сторонні особи отримали доступ до ваших рахунків і от-от планують привласники кошти;
  • повідомляти про кібератаку на ІТ-систему банку.


Для збереження коштів пропонують:

  • зняти готівку самостійно та передати її "кур’єру" від банку, після цього обіцяють зарахувати кошти на "безпечний рахунок";
  • перерахувати гроші на тимчасовий безпечний рахунок, який насправді є рахунком шахрая;
  • "прив’язати" картку до іншого телефонного номера.

Пам’ятайте, шахрай може назватися будь-ким!

Якщо телефонує працівник банку, скажіть, що ви зараз перетелефонуєте самостійно на офіційний номер банку, зазначений на звороті платіжної картки.

Якщо ви стали жертвою шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/ або повідомте про ваш випадок за номером телефону: 0 800 505 170.

Більше інформації про правила платіжної безпеки на сайті #ШахрайГудбай: https://promo.bank.gov.ua/stopfraud/.




Якщо програма-робот телефоном питає у вас про ваші банківські дані, негайно припиняйте розмову

Шахраї, крім стандартних телефонних дзвінків від імені працівників банків, можуть використовувати різні технології, аби бути більш переконливими.

Наприклад, для підміни номера телефону шахраї використовують спуфінг ідентифікатора абонента (телефонний спуфінг). У таких випадках телефонує шахрай, а на екрані смартфона відображається український номер банку. Завдяки технології спуфінгу шахраї можуть імітувати роботизовані банківські порадники, коли роботизований голос під різними приводами повідомляє про необхідність надання банківських даних фейковому працівнику банку.

Крім трьох цифр на звороті картки (CVV/CVC код), кодів (одноразових паролів) банків та мобільних операторів, пін-коду до картки, шахраї також можуть виманювати інформацію про фінансовий номер телефону та пароль для авторизації в онлайн-банкінгу.

Що робити в таких випадках?

Якщо телефонує працівник банку, краще покладіть слухавку та перетелефонуєте самостійно на офіційний номер банку, зазначений на звороті платіжної картки.


За жодних умов не повідомляйте:

  • тризначний номер на звороті картки;
  • коди банків та мобільних операторів;
  • паролі до інтернет-банкінгу;
  • пін-код до картки.

Якщо ви стали жертвою шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/ або повідомте про ваш випадок за номером телефону: 0 800 505 170.

Більше інформації про правила платіжної безпеки на сайті #ШахрайГудбай: https://promo.bank.gov.ua/stopfraud/.

Якщо програма-робот телефоном питає у вас про ваші банківські дані, негайно припиняйте розмову




Не повідомляйте смс-коди від банків

Не повідомляйте смс-коди від банків

Шахраї викрадають гроші з рахунків через добре відомі схеми телефонного шахрайства.

Як їм це вдається?

Це тому, що шахраї добре знають, на які больові точки "натиснути", аби отримати необхідну інформацію.

В основі більшості легенд шахраїв – тривожна ситуація та залякування. Приклад такої типової легенди ‒ це коли шахраї телефонують від імені працівника служби безпеки банку та повідомляють, що з рахунку громадянина намагаються зняти кошти. За таких умов у потенційної жертви відключається критичне мислення і вона більш схильна розголосити секретні дані про свої картки та рахунки.

Пам’ятайте про головні індикатори розмови з шахраєм.


Припиніть розмову, якщо:


  • запитують термін дії картки, тризначний номер на звороті картки, паролі, коди банків та мобільних операторів, пін-код до картки;
  • керують у телефонній розмові вашими діями (просять зробити трансакцію, зняти готівку, встановити програму на ваш пристрій тощо);
  • просять сфотографувати та переслати/надати фото платіжної картки;
  • лякають, що ваша картка заблокована, а злочинці зламали рахунок;
  • просять перейти за посиланням та зазначити всі персональні дані та реквізити платіжної картки.

Неважливо, яка сталася ситуація, працівники банку, НБУ, правоохоронних органів чи будь-якої іншої установи не попросять вас виконати подібні дії.

Якщо ви випадково повідомили шахраєві реквізити картки, банківський код із смс, негайно заблокуйте картку чи змініть пароль до інтернет-банкінгу.

Якщо ви випадково повідомили шахраєві пароль до інтернет-банкінгу, негайно заблокуйте картки, рахунки та доступ до інтернет-банкінгу, зателефонувавши до банку за номером, зазначеним на звороті картки.

Якщо ви стали жертвою шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/.

Більше інформації про правила платіжної безпеки на сайті #ШахрайГудбай: https://promo.bank.gov.ua/stopfraud/.




Шахраї намагаються ошукати всіх, навіть волонтерів та військових, які захищають право України на свободу на полі бою

Як шахраї можуть ошукувати військових та волонтерів?

Шахраї пропонують автівки, що мають попит серед військових. Для цього створюють фейкові облікові записи в соціальних мережах, наприклад в інстаграмі, де публікують оголошення щодо продажу автомобілів. Потенційних покупців переконують здійснити передоплату, щоб «притримати» автівку, оскільки її хоче придбати інший покупець. Так шахраї отримують кошти, а потім зникають.

Також шахраї можуть розміщувати подібні оголошення на різних інформаційних майданчиках та пропонувати постачання автівок з-за кордону. Під приводом розмитнення виманюють передоплату від покупців, а потім зникають та блокують клієнтів.

Трапляються випадки, коли шахраї створюють телеграм-канали, де «продають» різноманітну військову амуніцію, за отримання товару просять повну передплату.

Щоб уникнути платіжного шахрайства під час купівлі товарів в Інтернеті, необхідно бути дуже уважним та перевіряти продавців.

У разі сумнівів не слід ризикувати та здійснювати покупку, щоб не втратити кошти. Краще скористатися послугами надійного продавця або розглянути альтернативні варіанти покупки. Важливо пам'ятати, що безпека платежів в Інтернеті залежить від нашої уважності та обережності.

Надавайте перевагу післяплаті, замовляйте товари з попереднім унесенням оплати лише в перевірених та відомих Інтернет-магазинах.

Остерігайтеся онлайн-магазинів, які заманюють купити товари за заниженими цінами.

Не вводьте реквізити платіжних карток на незнайомих та підозрілих вебсайтах.

Обирайте лише перевірені ресурси для онлайн-покупок.

Якщо ви стали жертвою шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/ або повідомте про ваш випадок за номером телефону: 0 800 505 170.

Більше інформації про правила платіжної безпеки на сайті #ШахрайГудбай: https://promo.bank.gov.ua/stopfraud/.

Шахраї намагаються ошукати всіх, навіть волонтерів та військових, які захищають право України на свободу на полі бою




Телефонує працівник банку і намагається отримати конфіденційну інформацію? Це шахрай!

Телефонує працівник банку і намагається отримати конфіденційну інформацію? Це шахрай!

Шахраї у своїх схемах використовують військову тематику навіть у телефонних розмовах від імені працівників банків.

Приклад такої схеми: шахраї телефонують та представляються працівниками служби безпеки банку, просять надати конфіденційну інформацію про картки та рахунки через планову перевірку даних у зв’язку з війною, отримавши ці відомості, привласнюють гроші.


Яку інформацію можуть випитувати шахраї:


  • три цифри на звороті картки (CVV/CVC код);
  • коди (одноразові паролі) банків;
  • паролі до інтернет-банкінгу.

Як уникнути подібного шахрайства?

Якщо телефонує працівник банку, скажіть, що ви зараз перетелефонуєте самостійно на офіційний номер банку, зазначений на звороті платіжної картки.

Нікому не повідомляйте три цифри на звороті картки (CVV/CVC код), коди (одноразові паролі) банків, паролі до інтернет-банкінгу.

Якщо ви випадково повідомили шахраєві реквізити картки, банківський код із смс, негайно заблокуйте картку чи змініть пароль до інтернет-банкінгу.

Якщо ви випадково повідомили шахраєві пароль до інтернет-банкінгу, негайно заблокуйте картки, рахунки та доступ до інтернет-банкінгу, зателефонувавши до банку за номером, зазначеним на звороті картки.

Якщо ви стали жертвою шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/.

Більше інформації про правила платіжної безпеки на сайті #ШахрайГудбай: https://promo.bank.gov.ua/stopfraud/.

Шахраї можуть представитися ким завгодно

Пам'ятайте, що в будь-який момент вам можуть зателефонувати шахраї! Ніколи і нікому не передавайте особисті дані для доступу до ваших банківських карток, не повідомляйте PIN-код, тризначний код на звороті платіжної картки або SMS-пароль для підтвердження будь-яких фінансових операцій по картці.


Зловмисники можуть представитися ким завгодно — співробітниками пенсійного фонду, служби безпеки банку або навіть поліції.


Якщо при телефонному спілкуванні з невідомою особою у вас виникають сумніви — не продовжуйте розмову, покладіть слухавку та зателефонуйте на офіційні номери даних служб.








Супутні поради з безпеки обслуговування






Детальніше про проєкт #ШахрайГудбай можна прочитати на сайті: bank.gov.ua/promo/stopfraud